Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wobec tego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Współcześnie reklamą interaktywną równie porządnie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie samodzielnie opracować swój osobisty smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on właściwy technicznie i łatwy.