Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw w Unii Europejskiej musimy znać prawa jakie nas obowiązują. O ile wyjazd jest jedynie na kilka dni nie stanowi on większego kłopotu dla pracodawcy. Jeżeli jednak praca jaką miałby realizować pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy które będą nas wiązać, dotyczyć. Istotnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych oraz kontrole firm ich zatrudniających. Te i inne przepisy powinny być dobrze znane każdemu kto chce wysłać pracownika do pracy zagranicę. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane lub nie jesteśmy ich pewni warto sięgnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria które są planowane przez: dyrektywa wdrożeniowa Dzięki temu uzyskamy należytą dla nas wiedzę z zakresu delegowania, która ułatwi nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami warto dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.